Boka rum

Rum 1

OK
   
Boka

Information gällande Covid-19

Din och vår personals hälsa och välmående liksom trygghet är av vår största prioritet, det kommer säkert inte som en nyhet att vi sedan våren haft, och fortfarande, är mitt uppe i en pågående global pandemi med viruset, COVID-19. Därför vill vi informera dig om hur vi arbetar med att minska spridningen av viruset på vårt hotell.

Vi har utgått från de råd och riktlinjer som Folkhälsomyndigheten, Livsmedelsverket samt Världshälsoorganisationen, WHO, har tagit fram och reviderat våra interna riktlinjer och policys i enlighet med dessa för att öka säkerheten både för dig som vår gäst samt för våra medarbetare.
Vidare har även BWH Hotel Group tagit fram en så kallad minimum standards, vilket redovisar för vissa krav som vi, medlemshotell, åtagit oss att följa.

I och med dessa skärpta rutiner och åtgärder anser vi att driften av våran läggning är säker för såväl gäster som medarbetare och vi välkomnar gärna alla som är känner sig friska. Nedan, kan du läsa mer om några av de uppdaterade rutinerna vi har, på avdelningsnivå.

Allmänna råd
-  Stanna hemma om du känner dig sjuk, även om symtomen kan tyckas vara milda. 
- Tvätta händerna ofta med tvål och varmt vatten, i minst 20 sekunder. Använd gärna       handdesinfektion som komplement.
- Hosta och nys alltid i armvecket eller i en pappersnäsduk som du sedan slänger.
- Undvik att röra ögon, näsa och mun. 
- Avstå från fysiskkontakt som ex. ta i hand eller omfamna n¨ågon för att hälsa. 
- Undvik större folksamlingar och att delta i större sociala sammanhang.

Restaurang
Avstånd & Distansering
För att avståndet skall hållas har vi möblerat vår restaurang glesare, så att du kan röra dig fritt och samtidigt ha gott om utrymme till din bordsgranne. Vi ber er vänligen att tänka på att hålla avstånd till andra gäster och personal när ni besöker restaurangen. Plexiglas finns framför kassa, för din och personalens säkerhet. Enligt nya restriktioner är maxantalet per sällskap/bord 8 personer. *Munskydd erbjuds på förfrågan.

Desinfektion
Alla kontaktytor som bord, stolar och kortterminaler torkas med desinfektionsmedel regelbundet, detta för att minska risken för spridning av eventuella bakterier och viruspartiklar. Handdesinfektionsmedel finns tillgänglig i anslutning till betalkortterminaler så att du enkelt kan desinfektera dina händer innan du knappar din pinkod. 

Takeaway
Skulle du hellre vilja äta i lugn och ro på ditt rum, går det naturligtvis bra. Beställ din kvällsmåltid i restaurangen och ta med den till ditt rum. 
Önskar du hellre att vi kommer upp till ditt rum med beställningen, kan vi självklart hjälpa till med det så långt det är möjligt. 

Frukost
Avstånd & Distansering
I frukostmatsalen är det glest möblerat, varför du kan röra dig fritt mellan borden. För att hålla avstånd kring bufféområdet finns markering i golv och skyltar, om det är köbildning ber vi dig att sitta kvar vid bordet till dess att bufféområdet blivit glesare. Under veckodagarna äter många av våra gäster frukost under den första timman, varför vi gärna ser att ni som har möjlighet väntar tills efter kl. 07.15. Enligt nya restriktioner är antalet personer per sällskap/bord reglerat till max 8 stycken. 

Desinfektion
Handdesinfektion finns tillgängligt vid alla ingångar, så att du enkelt kan desinfektera dina händer. Alla buffébord och kontaktytor som knappar på kaffe- och juicemaskin rengörs noggrant med desinfektionsmedel under och efter frukostserveringen. Som komplement erbjuds också plasthandskar vid bufféingången.

Takeaway
Ska du avresa innan frukosten börjat eller önskar du få äta frukost i lugn och ro på ditt rum, i bilen eller på din arbetsplats? Ingen fara, anmäl detta till receptionen senast kl. 22.00 kvällen innan så ser vi till att du får en BestBreakfast to go. 

Relax & Gym

Avstånd & Distansiering
Då gymmet är begränsat och utrustningen är otymplig och tung har vi försökt att öka avstånden så gott det är möjligt, vi hoppas att du som gäst tar ditt ansvar och respekterar dina medgäster.

Rörande relaxen bokas tider i receptionen vid ankomst, 6-8 personer åt gången och bokning görs per timme.

Desinfektion
I gymmet finns alltid desinfektionsmedel som vi uppmanar alla att använda både före och efter träningsredskapen används. Som ett komplement finns även handdesinfektion tillgängligt. 

Konferens & Möten
Avstånd & Distansering
Vi anpassar alltid möteslokalerna efter grupperna och möblerar lokalerna med minst 1 meter mellan varje deltagare. Vid måltider dukar vi för max 8 personer per bord. 

Desinfektion
Före och efter varje mötestillfälle rengör vi noggrant bord och kontaktytor såsom dörrhandtag, strömbrytare samt knappar på kaffemaskin etc med desinfektionsmedel. Desinfektionsmedel för händer finns även tillgängligt i publika ytor så som lobby & konferenslobby. Vid varje plats finner även desinfektionsmedel eller desinfektionsservetter att tillgå. 

Måltider
Alla måltider serveras som regel i vår matsal där vi dukar för max 8 personer per bord. Naturligtvis är vi lyhörda på om beställaren önskar något annat men enligt gällande regler placeras aldrig mer än 8 personer vid samma bord.

Reception
Avstånd & Distansering
Vi ber er vänligen att hålla avstånd till andra gäster och personal, för att underlätta finns avståndsmarkeringar i golvet. 
Vidare finns plexiglas placerat framför datorskärmar, för din och personalens säkerhet. 

Desinfektion
Regelbundet torkar vi av receptionsdisken liksom kortterminaler och andra kontaktytor med desinfektionsmedel, för att ta bort eventuella bakterier och viruspartiklar. Handdesinfektionsmedel finns tillgängligt på receptionsdisken så att du enkelt kan desinfektera dina händer innan du exempelvis knappar din pinkod. Skulle du föredra att använda desinfektionsservetter finns även dessa till hands. 

Express Check-out
För att undvika köbildning vid avresa, rekommenderar vid att du betalar din nota kvällen före avresa. Då kan du enkelt och smidigt enbart lämnain din nyckel i vår express check-out låda, smidigt va? Vill du även få ditt kvitto digitalt kan vi maila det till dig, kom bara ihåg att säga till oss.

Städning
Hotellrum
Alla hotellrum städas noggrant efter varje avresa. Personalen använder handskar och rena trasor som byts mellan varje rum, för att minska risken föratt sprida eventuell smitta vidare. Kontaktytor så som telefon, fjärrkontroll, dörrhandtag och strömbrytare etc desinficeras alltid. Personalen har även fått nya rutiner så att avreserum och stannarum inte blandas, även detta för attminska smittspridningen. 

Gemensamma ytor
Alla gemensamma ytor så som lobby, restaurang, frukostmatsal och offentliga toaletter, städas oftare. Även här desinficeras kontaktytor så som dörrhandtag,strömbrytare, hissknappar och ledstänger etc. 

Stanna-städning
För att minska spridning av eventuell smitta mellan gästrummen har vi valt att ta bort det så kallade "stanna-städet", det vill säga att om du önskar få städning under din vistelse behöver du be om det. Du kan meddela receptionen, vilka även kan hjälpa dig med att ge ut nya handdukar, extra toalettpapper, skräppåse, tvål eller andra förbrukningsartiklar. 

 

 

Allmänna råd

  • Stanna hemma om du känner dig sjuk, även om symtomen kan tyckas vara milda.
  • Tvätta händerna ofta med tvål och varmt vatten, i minst 20 sekunder. Använd gärna handdesinfektion som komplement. 
  • Hosta och nys alltid i armvecket eller i en pappersnäsduk som du sedan slänger.
  • Undvik att röra ögon, näsa och mun. 
  • Avstå från fysiskkontakt som ex. ta i hand eller omfamna någon för att hälsa. 
  • Undvik större folksamlingar och att delta i större sociala sammanhang. 

Restaurang

Avstånd & Distansering
För att avståndet skall hållas har vi möblerat vår restaurang glesare, så att du kan röra dig fritt och samtidigt ha gott om utrymme till din bordsgranne. Vi ber er vänligen att tänka på att hålla avstånd till andra gäster och personal när ni besöker restaurangen. Plexiglas finns framför kassa, för din och personalens säkerhet. Enligt nya restriktioner är maxantalet per sällskap/bord 4 personer. *Munskydd erbjuds på förfrågan.

Desinfektion
Alla kontaktytor som bord, stolar och kortterminaler torkas med desinfektionsmedel regelbundet, detta för att minska risken för spridning av eventuella bakterier och viruspartiklar. Handdesinfektionsmedel finns tillgänglig i anslutning till betalkortterminaler så att du enkelt kan desinfektera dina händer innan du knappar din pinkod. 

Takeaway
Skulle du hellre vilja äta i lugn och ro på ditt rum, går det naturligtvis bra. Beställ din kvällsmåltid i restaurangen och ta med den till ditt rum. 
Önskar du hellre att vi kommer upp till ditt rum med beställningen, kan vi självklart hjälpa till med det så långt det är möjligt. 

Frukost

Avstånd & Distansering
I frukostmatsalen är det glest möblerat, varför du kan röra dig fritt mellan borden. För att hålla avstånd kring bufféområdet finns markering i golv och skyltar, om det är köbildning ber vi dig att sitta kvar vid bordet till dess att bufféområdet blivit glesare. Under veckodagarna äter många av våra gäster frukost under den första timman, varför vi gärna ser att ni som har möjlighet väntar tills efter kl. 07.15. Enligt nya restriktioner är antalet personer per sällskap/bord reglerat till max 4 stycken. 

Desinfektion

Handdesinfektion finns tillgängligt vid alla ingångar, så att du enkelt kan desinfektera dina händer. Alla buffébord och kontaktytor som knappar på kaffe- och juicemaskin rengörs noggrant med desinfektionsmedel under och efter frukostserveringen. Som komplement erbjuds också plasthandskar vid bufféingången.

Takeaway
Ska du avresa innan frukosten börjat eller önskar du få äta frukost i lugn och ro på ditt rum, i bilen eller på din arbetsplats? Ingen fara, anmäl detta till receptionen senast kl. 22.00 kvällen innan så ser vi till att du får en Best Breakfast to go. 

Relax & Gym

Avstånd & Distansiering
Då gymmet är begränsat och utrustningen är otymplig och tung har vi försökt att öka avstånden så gott det är möjligt,
vi hoppas att du som gäst tar ditt ansvar och respekterar dina medgäster.

Rörande relaxen bokas tider i receptionen vid ankomst, 6-8 personer åt gången och bokning görs per timme.

Desinfektion
I gymmet finns alltid desinfektionsmedel som vi uppmanar alla att använda både före och efter träningsredskapen används.
Som ett komplement finns även handdesinfektion tillgängligt. 

Konferens & Möten

Avstånd & Distansering
Vi anpassar alltid möteslokalerna efter grupperna och möblerar lokalerna med minst 1 meter mellan varje deltagare. Vid måltider dukar vi för max 4 personer per bord. 

Desinfektion
Före och efter varje mötestillfälle rengör vi noggrant bord och kontaktytor såsom dörrhandtag, strömbrytare samt knappar på kaffemaskin etc. med desinfektionsmedel. Desinfektionsmedel för händer finns även tillgängligt i publika ytor så som lobby & konferenslobby. Vid varje plats finner även desinfektionsmedel eller desinfektionsservetter att tillgå. 

Måltider

Alla måltider serveras som regel i vår matsal där vi dukar för max 4 personer per bord. Naturligtvis är vi lyhörda på om beställaren önskar något annat men enligt gällande regler placeras aldrig mer än 4 personer vid samma bord.

Reception

Avstånd & Distansering
Vi ber er vänligen att hålla avstånd till andra gäster och personal, för att underlätta finns avståndsmarkeringar i golvet. 
Vidare finns plexiglas placerat framför datorskärmar, för din och personalens säkerhet. 

Desinfektion

Regelbundet torkar vi av receptionsdisken liksom kortterminaler och andra kontaktytor med desinfektionsmedel, för att ta bort eventuella bakterier och viruspartiklar. Handdesinfektionsmedel finns tillgängligt på receptionsdisken så att du enkelt kan desinfektera dina händer innan du exempelvis knappar din pinkod. Skulle du föredra att använda desinfektionsservetter finns även dessa till hands. 

Express Check-out
För att undvika köbildning vid avresa, rekommenderar vid att du betalar din nota kvällen före avresa. Då kan du enkelt och smidigt enbart lämna in din nyckel i vår express check-out låda, smidigt va? Vill du även få ditt kvitto digitalt kan vi maila det till dig, kom bara ihåg att säga till oss.

Städning

Hotellrum
Alla hotellrum städas noggrant efter varje avresa. Personalen använder handskar och rena trasor som byts mellan varje rum, för att minska risken för att sprida eventuell smitta vidare. Kontaktytor så som telefon, fjärrkontroll, dörrhandtag och strömbrytare etc. desinficeras alltid. Personalen har även fått nya rutiner så att avreserum och stannarum inte blandas, även detta för att minska smittspridningen. 

Gemensamma ytor
Alla gemensamma ytor så som lobby, restaurang, frukostmatsal och offentliga toaletter, städas oftare. Även här desinficeras kontaktytor så som dörrhandtag, strömbrytare, hissknappar och ledstänger etc. 

Stanna-städning
För att minska spridning av eventuell smitta mellan gästrummen har vi valt att ta bort det så kallade "stanna-städet", det vill säga att om du önskar få städning under din vistelse behöver du be om det. Du kan meddela receptionen, vilka även kan hjälpa dig med att ge ut nya handdukar, extra toalettpapper, skräppåse, tvål eller andra förbrukningsartiklar. 
 
Summa: ...kr
Each Best Western® branded hotel is independently owned and operated. © 2002-2021 Best Western International, Inc. All rights reserved.
Integritets och Cookie policy
Vi värnar om din integritet och för oss är det viktigt att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter.
Vår hemsida använder cookies dels för att optimera hemsidans funktion och dels för att kunna läsa statistik. Genom att du besöker och använder vår hemsida eller dess tjänster förstår du och accepterar hur vi hanterar dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy.